Kenese 2012

Az időjárás jelentésekben bízva, jó hangulatban találkoztunk péntek délután, hogy elinduljunk szokásos évi hétvégi pihenésünkre, Balatonkenesére.

Az előző év rossz emléke miatt az idén nagyobb gondot fordítottunk a szervezésre, így minden gond nélkül foglalhattuk el szobáinkat. A vízparti pihenés kiegészült magashegyi üdüléssel is, tekintve, hogy szobáink az ötödik emeleten voltak.

Rövid technikai értekezlet (áfonyalikőr) után már a parton voltunk. Örömmel láttuk, hogy az üdülő hattyú párja ismét eredményesen töltötte az elmúlt hónapokat, aranyos volt a nyolc „rút kis kacsa”.

Vacsora után Diniék szobájában folytatódott a a Klub feladatainak megbeszélése. Nagy meglepetésre senki nem érkezett üres kézzel, így a napirendi pontok megbeszélése élénk vitát eredményezett. Végül csak megegyeztünk a sorrendben, így elsőként Puskás Tibi pezsgője került megtárgyalásra. Irma pogácsája, a sós ropogtatni valók pedig megágyaztak a somlói és  csékuti, fehér és vörös színeknek. Az értekezlet során visszatekintettünk a múltra is, nézegettük a régebbi rendezvényekről készült képeket. Folyt a tréfálkozás, az emlékek felidézése, bizony elég későn kerültünk ágyba.

A reggeli ébresztést Kőszegi Pista intézte, meglehetősen „nyomós” érvekkel megtámogatva.

A strand létesítményei még nem nyitottak ki, így reggeli után bementünk Kenesére. A part menti létesítmények a tavaszi ébredezés állapotában voltak, szerencsére a minket érdeklők már kinyitottak. Miután a fagylaltosnál tisztáztuk, hogy a kínálat nem a tavalyi maradék, -a felszolgáló értette a tréfát- nagy élvezettel fogyasztottuk el a hideg gombócokat. Nagyon finom fagylaltot készítenek, aki arra jár, feltétlenül kóstolja meg. Rövid séta során a lángossütőt is felfedeztük és a közelgő ebéd ellenére meg is látogattuk. Az ebédet egyáltalán nem aktív pihenés követte.

A délután további része sétával, napozással telt el. A séta során Puskás Erzsike egy fegyelmezetlen horgász miatt „horogra akadt”, melynek eltávolítása nagy derültséggel és megjegyzésekkel (ezeket nem idézném) folyt, végül mind Erzsi, mind a horog épségben elvált egymástól.

Este az előző nap elmaradt feladatainak bepótlásával foglalkoztunk, a „munkát haza nem viszünk” jelszó alkalmazásával. Becsületesen el is fogyott minden.

A vasárnap délelőtt pihenéssel, napozással telt el, fürdésre még legbátrabb tagjaink – Kinga és Pista - sem vállalkoztak, a víz 15 fokos volt.

Ebéd után jó hangulatban szép emlékekkel indultunk haza. A hétvége nagyon jól sikerült, valószínűleg kifogtuk az idei tavasz legszebb három napját.

A hétvégén készült fotókat a Kenese2012 galériában tekinthetik meg. A képeket Sembery Dini, Kinga és én készítettük.

P.S.: A félreértések elkerülése érdekében szükségesnek tartom megjegyezni a következőket:

A balatoni kirándulás, bár a Klub hivatalos programja, szigorúan önkéntes és önköltséges alapon valósul meg. Erre a célra sem támogatást, sem a Klub eszközeit nem vesszük igénybe.

Másrészt, aki a fenti és a hasonló tudósításokból nagy dorbézolásra vonatkozó következtetést vonna le, téved. Tudósításaimban ezek a részek inkább a hangulat jellemzésére szolgálnak, ezek csak egy-egy jó hangulatú, vidám eseményről szólnak, autóvezetés vagy egyéb okok miatt inkább csak az üdítők  fogynak