Nagyvázsony

Nagyon jól sikerült kiránduláson vettünk részt vasárnap. A terv egy Balaton-felvidéki túra, melynek első állomása Kab-hegy volt. A kilátóból gyönyörű kilátás nyílik a Bakony hegyeire, a Balaton-felvidék vulkáni kúpjaira, melyek között megcsillan a Balaton is. A kilátóból megnyugodva láttuk, hogy megvan a Kinizsi vár is, így indulhattunk Nagyvázsonyba. (Azért megnéztük egy újkori kastély romjait is… Aki tudja, tudja.)

Nagyvázsonyban először a Kinizsi várat néztük meg, majd a Postamúzeum következett.

Itt nagyon jó kiállítás van a Balaton –felvidék postatörténelméről. Érdekes volt látni azokat a híradó eszközöket, melyeket valamikor mi is használtunk. Itt láthattunk olyan „dugdosós” telefonközpontot is, amilyet tudomásunk szerint az országban a legtovább a devecseri laktanyában üzemeltettünk.

Nagy meleg volt, így csak négyen indultunk a következő látnivalóhoz. A méreteiben lenyűgöző Pálos-kolostorban megnéztük Kinizsi Pál eredeti sírhelyét, a templom és a kolostor romjait.

Az út következő állomása Diszel volt. Itt megnéztük az Első Magyar Látványtár egyáltalán nem szokványos, de elgondolkodtató kiállítását.

A túra következő állomása Gyulakeszi volt. A vendéglőben velős kenyérre várva gyönyörködtünk a Csobánc tetejéről induló siklóernyősökben. (Tavaszi terveinkben szerepelt egy kirándulás a Csobánci vár romjaihoz. Ez akkor elmaradt, most, elnézve a hegyre vezető utat, úgy gondoljuk, nem is fogjuk bepótolni. Ez már nem nekünk való…)

Nagyon jól sikerült, élményekkel teli kirándulás volt.

A fotókat a Képgaléria/Kirándulások/Nagyvázsony címen tekinthetik meg.