Szigligeti kirándulás

Éves munkatervünkben szombatra balatoni kirándulás szerepelt. Elképzelésünk szerint, egy jó fürdés az edericsi strandon és a szigligeti vár megtekintése volt a program, de az időjárás miatt fürdőruha helyett jól felöltözve találkoztunk a devecseri Művelődési Ház előtt.

Gyors egyeztetés után az első program Szigliget lett, a többit majd meglátjuk.

Szigligeten borús idő és elég hideg fogadott bennünket, ez kedvező volt a várhoz vezető emelkedő megmászásához. Fájó végtagjainkkal ez nem is olyan kis feladat volt, többen emlegették alternatív megoldásként a celli gyógyfürdőt.

Végül felérkeztünk, szerencsére a várudvaron éppen korhű fegyverek, harceljárások bemutatója volt, ez megadta az okot arra, hogy mintegy fél órán keresztül az előadást nézzük, közben sebeinket nyalogassuk és így a csapat tagjai egyénileg vágjanak neki a felső várba vezető lépcsőknek.

Érdemes felmenni. A 800 éves romok, a vastag falak, a feltárt múlt emlékei nagyon érdekes látványt nyújtanak, fentről pedig a Balaton talán legszebb panorámáját lehet élvezni. Az útvonalak biztonságosak, a tájékoztató táblák pedig kellő információt nyújtanak ahhoz, hogy a látogató el tudja képzelni, milyen lehetett hajdan a vár. Fentről körülnézve hihetetlennek tűnik, hogy IV. Béla király idején ez a terület szigetként volt nyilvántartva, innen ered a neve is.

A vár megtekintése után a várudvaron levő büfé előtt találkoztunk, és rövid pihenő után indultunk lefelé.

Lenn elvetettük az edericsi strandolást, helyette a szigligeti strandra mentünk át. Fürdésről itt sem esett szó, Klubunk két legedzettebb tagját, Kingát és Pistát is hiába bíztattuk. Az egész strandon egyébként önszántából egy ember ment a vízbe, így neki szurkoltunk, meg az erős szélben felborult vitorlások legénységének. Fürdés helyett így vízparti beszélgetés folyt, melyet a büfében elfogyasztott lángossal zártunk le. Eközben elkezdett esni az eső is, a haza vezető út jó részét már esőben tettük meg.

Jó hangulatú, élményekkel teli kirándulás volt

A készült képek egy részét a Szigliget2012 galériában tekinthetik meg.